Skończyłem właśnie Most Wanted i mam kilka przemyśleń to się podzielę się.
Spoiler
Spoiler
Co poprawiono/wyjebano względem NFSU2:
Kurwa wszystko:
- Nie trzeba zapierdalać w kółko po mapie jak debil do każdego wyścigu. Kulturalnie se można z menu wszystko wybierać jak człowiek.
- Nie trzeba na siłę tuningować samochodu, bo wyjebano ten system gwiazdek.
- Jest w końcu jakiś CEL. Jest ta Czarna Lista (a pokonanie każdego rywala daje niestandardową nagrodę, więc zachęca), jest konkretny antagonista (Razor), jest charakterystyczny samochód (BMW M3). Są fajne cutscenki które mają związek z fabułą (krindżowe bo krindżowe, takie czasy). Dużo bardziej chce się w to grać niż w U2 pod tym względem.
- Dodano tą policję. Na początku myślałem że będzie mnie wkurzało grindowanie tego bounty i robienie pościgów, ale w sumie to nie, bo jak dobrze ogarniasz to da się to przechodzić w miarę szybko. Są te pursuit brakery (np. wjeżdżanie w stację benzynową) i są zrobione bardzo dobrze. No wszystko w tych pościgach jest gituwa. Jedyny minus taki, że nic za bardzo z tego nie ma poza możliwością wyścigu z bossem i pchnięcie gry do przodu. Za wyścigi masz hajs, za pościgi w sumie nic.
Ogólnie jakbym miał wymiernie ocenić, to contentu/możliwości jest ze 4 razy więcej niż w NFSU2, a gra jest krótsza o 1/3, więc nie ma chuja żeby się nudzić.
- Lepszy soundtrack (ogólnie to w NFSU było te Get Low, Born Too Slow, był Overseer, ale w sumie to całościowo w Most Wanted jest chyba najlepszy. Jakby to
Spoiler
Co zepsuto względem NFSU(2)
- Tutaj trza się na chwilę pochylić nad modelem jazdy. Jest dziwny. Nie jest tak satysfakcjonujący jak w Undergroundach. Fury są bardzo ciężkie, z opóźnieniem reagują na skręt. No i tak, czasami jest podsterownie, a czasami jak Ci ucieknie dupa to przyklejasz się przodem do ściany i nie idzie tego wyratować. Trzeba przyznać, że jeździ się bardziej "skillowo" i im dłużej grałem tym bardziej ogarniałem, ale coś jest nie tak.
I tutaj mam teorię, że to wszystko przez dodanie zwalniania czasu. Jak jedziesz normalnie to samochód zachowuje się tak jak opisałem wyżej, a jak zwolnisz czas to nagle robi się z niego Monster Truck z GTA SA i skręca nawet tylna oś xD Tylko też, jak za mocno skręci to po wyłączeniu zwalniania czasu wpadasz w mega poślizg (tutaj przydatna jest opisana przez Rafonixa technika Dajesz nitro i Cię prostuje.)
- Brak cycków na ekranie ładowania. (co prawda są w cutscenkach i lepsze i w ogóle ale no)
Grafika:
Jest bardzo dobrze. Mi bardziej odpowiada klimat Undergrounda w nocy, ale tutaj zdecydowali się na dzień i zrealizowali to elegancko.
Ciężko trochę obiektywnie porównać wersje PS2 i PC, bo obie mają coś, czego nie ma ta druga.
Na PS2 jest fajny efekt promieni słonecznych
Spoiler
Na PC fajnie świeci się jezdnia i wszystko wydaje się ostrzejsze (wiadomo rozdzielczość), ale są wycięte odbicia i deszcz wygląda biedacko. Moja dziewczyna zgodziła się ze mną, że wersja PC to jest symulator jazdy po mieście sekundy przed katastrofą nuklearną xD.
Spoiler
Ja wolę zdecydowanie wersję PS2, ale obie mają swoje bolączki więc tutaj kwestia indywidualna.
Spoiler
powstał Underground 3/poświęconoby dodatkowy rok na prace nad Undergroundem 2, to mógłby być TEN Need For Speed 10/10 (skoro MW powstał w zaledwie rok, a przyniósł tyle zmian na plus). Sprawdziłem, faktycznie podczas produkcji NFUS2 powstawał już Most Wanted i na początku miał się nazywać Hot Pursuit 3. No ale GDYBY było tak jak mówię (NFSU3 albo 2 lata produkcji NFSU2), to mogłaby wtedy powstać gra, dzięki której świat wyglądałby tak:
Spoiler
Z drugiej strony pamiętam też, że nawet z kumplami po NFSU2 oczekiwaliśmy w końcu policji w NFSie, więc jak takie szczyle to rozkminiły to Black Box też i musieli zrobić Most Wanted zamiast kolejnego Undergrounda.