Hellish Quart - czy mamy na forum szermierzy?

Dyskusje na temat ulubionych gier użytkowników. Planszówki? Playstation czy Xbox?

Moderator: con shonery

Awatar użytkownika
MoTyW
Pierwszy Mod
Posty: 5374
Rejestracja: 17 kwie 2019, 8:34

Hellish Quart - czy mamy na forum szermierzy?

Post autor: MoTyW »

Witam państwa serdecznie. Ponawiam pytanie z tytułu tematu - czy mamy na forum jakichś szermierzy?

Krótki rys:
Spoiler
Hellish Quart to trójwymiarowa bijatyka, w której toczymy pojedynki z wykorzystaniem siedemnastowiecznej broni białej – m.in. szabli czy rapierów. Produkcja kładzie nacisk na realistyczne odwzorowanie tego typu starć, a także realiów historycznych, na których jest oparta. Za stworzenie i wydanie tego tytułu odpowiada polskie studio niezależne Kubold.

Akcja Hellish Quart rozgrywa się w XVII wieku, na terenie Rzeczpospolitej Obojga Narodów (znanej też jako Unia polsko-litewska).

Hellish Quart to dość nietypowa, trójwymiarowa bijatyka, której pod względem rozgrywki bliżej do mało znanego cyklu Bushido Blade niż np. do serii Soulcalibur. Produkcja ta kładzie nacisk na realistyczne odwzorowanie pojedynków z wykorzystaniem broni białej. Efekt jest osiągany m.in. dzięki odpowiednio przygotowanym animacjom oraz zaawansowanemu systemowi fizyki – ten ostatni odpowiada za kalkulację obrażeń (skuteczność ciosów jest uzależniona od tego, w jaką część ciała trafimy przeciwnika). W Hellish Quart cztery przyciski na gamepadzie odpowiadają za kierunki ataku, zaś kombinacje pozwalają wyprowadzać serie różnorakich cięć i wykonywać specjalne ruchy. Kiedy nie atakujemy, nasza postać automatycznie stara się bronić przed ciosami wyprowadzanymi przez rywala – przy czym broń faktycznie wchodzi ze sobą w kontakt i zmienia pozycję. Kluczową rolę odgrywa wyprowadzanie cięć we właściwym momencie. Pośród dostępnych postaci można znaleźć m.in. Kozaków zaporoskich, husarzy, Tatarów czy francuskich muszkieterów.

W Hellish Quart możemy grać samotnie albo z innymi. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb Arcade oraz lokalny moduł multiplayer.

Hellish Quart posiada bardzo ładną, trójwymiarową grafikę. Zarówno w modelach, jak i lokacjach widać duże przywiązanie do szczegółów, realizmu i historycznej dokładności – taki efekt uzyskano dzięki technice skanowania 3D. Na wyjątkową uwagę zasługują animacje, które opracowano z wykorzystaniem technologii motion capture – dzięki temu postacie poruszają się płynnie i wiarygodnie.

Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/hellish-quart/z05c71
Opis trochę nad wyrost i momentami wręcz bekowy, gdyż gra wciąż znajduje się w early access i do stadium jakiegokolwiek ukończenia jeszcze jej daleko... Jednak już zajebiście wciąga - miałem chwilkę i chciałem sprawdzić o co tyle krzyku, a dwie godziny później dalej fechtowałem z botami (jest też opcja multiplayer, ale trzeba łączyć się ze steamowymi przyjaciółmi, których nie mam - obecnie brak matchmakingu).

Fajny materiał o grze dał Skallagrim - typek który mocno ogarnia tematykę broni białej i historycznych sztuk walki:
https://www.youtube.com/watch?v=WAXTDAKkqbo

Ze swojej strony mogę dodać, że nie jestem pewny, czy kiedykolwiek spotkałem bijatykę z tak satysfakcjonującym systemem walki (jest to oczywiście ocena osobista, wynikająca z jakichś tam moich upodobań w temacie).
SLGWK since 15.08.2009
#wolnykurdystan #wolnacipa
Awatar użytkownika
Godhand
Posty: 3887
Rejestracja: 08 mar 2020, 15:12

Re: Hellish Quart - czy mamy na forum szermierzy?

Post autor: Godhand »

Nożowi szermierze też się liczą? Jeśli tak to mamy.
A gierka wygląda ciekawie.
How nonbinary persons kill people?
They / them.
daveyo
Posty: 12142
Rejestracja: 29 lip 2019, 14:22

Re: Hellish Quart - czy mamy na forum szermierzy?

Post autor: daveyo »

Odpaliłem sobie dzisiaj demko i mile się zaskoczyłem, fajny pomysł, jeszcze nie widziałem bijatyki w takich klimatach. Wiadomo, że mają małe pole do popisu względem takiego Mortal Kombat itp. , ale może być to przyjemna, niezobowiązująca produkcja do pogrania ze znajomymymi/online.

Liczę na charakterystyczne postaci, jakieś finiszery, dużo klimatycznych mapek i będzie gites. ;)
ODPOWIEDZ