1. Ojciec
2. Dźwięk metalu
3. Obiecująca Młoda Kobieta
4. Proces Siódemki z Chicago
5. Mank
6. Minari
Nomadland niestety mam obejrzane do niecałej połowy i niestety nie miałem czasu dokończyć, jednak póki co nie do końca do mnie trafiał, a do Judasza jakoś nie mogłem usiąść.
Ojciec i Dźwięk metalu podobają mi się najbardziej i wydają mi się dość podobne - obydwa w wyjątkowo immersyjny sposób pozwalają widzowi doświadczyć emocji osoby dotkniętej konkretnym problemem - Ojciec wydaje mi się mimo wszystko o klasę wyżej, jednak Dźwięk metalu jest z kolei trochę bardziej uniwersalny. Obydwa filmy dały mi bardzo dużo filmowych emocji na najwyższym poziomie, których od dawna mi brakowało - żałuję, że nie mogłem zobaczyć ich w kinie.
Obiecująca Młoda Kobieta jest bardzo fajna, jednak pewna umowność i poprowadzenie niektórych wątków po prostu nie wykorzystała swojego potencjału, nie przeskakując poprzeczki moich oczekiwań
Proces to typowy solidny Sorkin, jednak brak tu jakiejś duszy, mocnego tąpnięcia, czy charakteru
Mank z jednej strony mnie oczarował klimatem starego Hollywood i ówczesnej realizacji filmów, jednak treściowo wydaje mi się to wydmuszka stworzona po to, żeby Fincher mógł pokazać, że jest artystą, a nie tylko najlepszym rzemieślnikiem w branży. Tylko, że nie jestem pewien czy jest.
Minari niestety było dla mnie największym zawodem - dla mnie to mimo wszystko płaska historia z płaskimi postaciami w płaskim świecie, żaden wątek mnie nie usatysfakcjonował. Nie mam nic do oszczędności w środkach, ale tutaj po prostu widziałem bardzo dużo potencjał w relacjach między postaciami, które imo nie zostały w żaden sposób odpowiednio wykorzystane
[film] Oscary 2021
Moderatorzy: gogi, con shonery
Re: [film] Oscary 2021
o lol, ale dziwnie na tej sali i przy tych stolikach to wygląda w sumie nawet spoko
e:
Coś tam trafiłem: Na rauszu, babcia z Minari, Nomadland, Hopkins Największa niespodzianka imo że zdjęcia przegrało Nomadland z Mankiem
e:
Coś tam trafiłem: Na rauszu, babcia z Minari, Nomadland, Hopkins Największa niespodzianka imo że zdjęcia przegrało Nomadland z Mankiem
Re: [film] Oscary 2021
Na rauszu musiało dostać i bajka.
Re: [film] Oscary 2021
Kaluuya typ nawet nie był najlepszy w swoim filmie
nie wspominając, że nie był postacią drugoplanową
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
btw https://nypost.com/2021/04/25/las-homel ... SocialFlow
nie wspominając, że nie był postacią drugoplanową
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
btw https://nypost.com/2021/04/25/las-homel ... SocialFlow
Re: [film] Oscary 2021
dymy, widzowie, dymy
tegoroczną nagrodę za krótki metraż otrzymał film Two Distant Strangersfilm jak widać jest na ważny społecznie temat, więc fajnie, jest o czymś
problem w tym, że w 2016 roku niejaka Cynthia Kao stworzyła film pod tytułem Groundhog Day For A Black Man i okazuje się, że fabuła nagrodzonego przez Akademię dzieła to po prostu plagiat XD
tegoroczną nagrodę za krótki metraż otrzymał film Two Distant Strangers
pozwolę sobie wrzucić streszczenie fabuły w spoiler
Główny bohater budzi się w mieszkaniu dziewczyny po ONS. Po wymianie uprzejmości wychodzi, zostaje zaczepiony przez policjanta, który chce go przeszukać, ten mu nie pozwala, policjant używa siły, szarpią się, a główny bohater ginie.
Następnie znów budzi się u boku koleżanki i sytuacja się powtarza. Główny bohater próbuje różnych sztuczek, uciekać, walczyć, nawet zostaje w mieszkaniu, ale wtedy ginie w wyniku pomyłki adresu przez grupę operacyjną policji. Próbuje nawet rozmowy ze swoim mordercą, a gdy ten go puszcza, umiera chwilę później z rąk jego kolegów. W tej sytuacji bez wyjścia stara się zaprzyjaźnić z policjantem, prosząc go, by ten podwiózł go do domu. Ten się zgadza i bohaterowie toczą rozmowę na temat rasizmu, przywilejów itp. W tym czasie na dachach budynków pojawiają się nazwiska ludzi, których zabiła policja. Dojeżdżają do domu, a policjant wyjawia mu, że zdaje sobie sprawę z bycia w pętli i nie sprawia mu to problemu. Wyciąga pistolet i zabija bohatera - ciężko było mi przeżyć ten idiotyzm, ale cóż, taka wizja reżysera. Główny bohater budzi się kolejny raz i podejmuje następną próbę, licząc, że kiedyś mu się uda. Film się kończy, a my dowiadujemy się, że Grzegorz Floryda poszedł tylko po zakupy, a zła policja go zabiła.
Następnie znów budzi się u boku koleżanki i sytuacja się powtarza. Główny bohater próbuje różnych sztuczek, uciekać, walczyć, nawet zostaje w mieszkaniu, ale wtedy ginie w wyniku pomyłki adresu przez grupę operacyjną policji. Próbuje nawet rozmowy ze swoim mordercą, a gdy ten go puszcza, umiera chwilę później z rąk jego kolegów. W tej sytuacji bez wyjścia stara się zaprzyjaźnić z policjantem, prosząc go, by ten podwiózł go do domu. Ten się zgadza i bohaterowie toczą rozmowę na temat rasizmu, przywilejów itp. W tym czasie na dachach budynków pojawiają się nazwiska ludzi, których zabiła policja. Dojeżdżają do domu, a policjant wyjawia mu, że zdaje sobie sprawę z bycia w pętli i nie sprawia mu to problemu. Wyciąga pistolet i zabija bohatera - ciężko było mi przeżyć ten idiotyzm, ale cóż, taka wizja reżysera. Główny bohater budzi się kolejny raz i podejmuje następną próbę, licząc, że kiedyś mu się uda. Film się kończy, a my dowiadujemy się, że Grzegorz Floryda poszedł tylko po zakupy, a zła policja go zabiła.
problem w tym, że w 2016 roku niejaka Cynthia Kao stworzyła film pod tytułem Groundhog Day For A Black Man i okazuje się, że fabuła nagrodzonego przez Akademię dzieła to po prostu plagiat XD
ale mnie palce świerzbią żeby połączyć pewne stereotypy o kradzieży z pewnymi ludźmi, no noFurthermore, in 2020, during the George Floyd protests, social media news outlet NowThis contacted Kao about featuring the film on their Facebook and Instagram pages. The following year, Netflix released Two Distant Strangers in collaboration with NowThis, excluding any credit of Kao's name or that she had anything to do with the original idea for the movie in any way.
Re: [film] Oscary 2021
tego się nie spodziewałem, ciekawe jakie konsekwencje tego będą.