Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Dział przeznaczony dla osób zajmujących się produkowaniem muzyki. Porady, dyskusje oraz wskazówki techniczne.

Moderator: gonny_trebor

BoomGap
Posty: 112
Rejestracja: 21 maja 2020, 11:35

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: BoomGap »

@Nerwowy pozwolę sobie wykorzystać "SC - 05 Police Station Exploration (2:40 - vocal)". Możemy zrobić jakiś collab jeśli chcesz. Swoją drogą fajna lista, szacun, że Ci się chciało prowadzić coś takiego. Samplowanie z gier mnie zawsze inspirowało.
Nerwowy
Posty: 176
Rejestracja: 23 cze 2020, 17:31

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: Nerwowy »

Lista zaktualizowana. Na końcu też trochę informacji.

Warto się zainteresować jakimiś OST, które wyszły w 5.1, np. Splinter Cell Chaos Theory, Tonic Trouble. Może się lepiej samplować z pojedynczych ścieżek.
Do tego warto mieć na uwadze, że oficjalne OST a gamerip różni się zasadniczo zawartością, i w tym drugim jest jej więcej, choć czasami w gorszej jakości, ale nie zawsze. Zależy od miksu/mastera, bo w obu wydaniach jest robiony zazwyczaj inaczej. Tak jest np. w MoHAA/Black Ops/Doom Eternal, to raczej standard.

@BoomGap odnośnie Twoich produkcji
Spoiler
Kliknąłem na chybił trafił Tragedy Khadafi - Blood Type (Boom-Gap! Remix) i jaram się. Przecież to jest praktycznie poziom Class of 90's. Co Ty w ogóle robisz w takim miejscu? xD Master zupełnie poprawny, niczego bym się nie doczepił. Ostatecznie ciut za mocno werbel/hihat wycofany na scenie. Jeślibym dorobił jakieś zmiany, to być może skołował jakąś wtyczkę na dowalony sub bas, tylko nie zamulić midbassu. W dodatku można dalej bawić się w saturację góry, bo to jednak lo-fi mocno. Jak nie masz jakiś xciterów, saturatorów, czy crystalizerów, to zobacz np. MAGIX Audio & Music Lab Premium 2017. Ma świetne wtyczki na górę (Briliance i Sound Cloner), tylko ostrożnie monitorować, bo zazwyczaj trzeba odfiltrować w cleaning potem sporo powstałych zakłóceń, a najmniej psuje formalnie tylko cloner. Ew. nowsza wersja Soundforge tego programu od Magixa jest z dołączonym Izotope, być może trochę pomaga w efekcie końcowym, zwłaszcza jak nie wiadomo czy góra nie szeleszczy za bardzo i jej nie skopaliśmy po długim odsłuchu od katowania, albo nie chcemy przedobrzyć z wtyczkami, i potrzeba do finalnego efektu czegoś jeszcze, albo gdy dociąganie do 0dB wiąże się z utratą jakości. Sądzę, że warto spróbować tego tandemu Soundforge wraz z Izotopem, ew. Magix + Izotope w ramach VST, ale i bez Izotopa jest tam dosyć kompletny bundle wtyczek, ale nie zupełnie pro jakości pod dobrą głośność, choć jak masz stemy, to pewnie i tamten Magix starczy, do robienia bitów to się zbytnio nie nada, tylko do stemów (wywala projekty powyżej 2MB i trzeba ciągle resetować program)
Ostatnio zmieniony 25 cze 2020, 2:13 przez Nerwowy, łącznie zmieniany 1 raz.
BoomGap
Posty: 112
Rejestracja: 21 maja 2020, 11:35

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: BoomGap »

@Nerwowy

Trzeba będzie zgłębić ten OST.

Dziękuję za wskazówki, na pewno sprawdzę. Co do samej produkcji:
Spoiler
Cieszę się, że Ci się podoba remiks. Akurat trafiłeś na beat z 2009 r., gdzie właściwie ripowałem prosto z MPC2000xl, nawet bez używania dedykowanych 8 wyjść, tylko prosto z main outs ;) Dziś już nawet nie mam MPC, więc nie wrócę do tego... chyba, że odtworzę. Co do siedzenia na ślizgu - generalnie miałem długą przerwę w muzie na "poważne życie", teraz "wracam do gry", ale nie traktuje tego tak na serio, a że gdzieś trzeba zacząć to... cóż, znam tylko ślizg z wczesnych lat. Pozdro.
Nerwowy
Posty: 176
Rejestracja: 23 cze 2020, 17:31

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: Nerwowy »

@BoomGap
Mam tu małą przeróbkę bitu w Reaperze, gdzie trochę leży synchronizacja perkusji z pianinem.
Jakby Ci się chciało coś z tym zrobić, to wrzucam pliki projektu ze szkicem jak to mniej więcej brzmi na chwilę obecną:
Grand Agent - Hood Mornin (prod. O.S.T.R.)
https://yadi.sk/d/8jnTBEFYi2LsBA

Projekt
(powinny być tam wszystkie pliki dołączone ze śladów)
https://yadi.sk/d/O2pEBbagJXOlng

Oczywiście może kto chce.
Nerwowy
Posty: 176
Rejestracja: 23 cze 2020, 17:31

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: Nerwowy »

Dodałem do listy OST z gry Toy Story 2.
Porył mi delikatnie beret w dzieciństwie.
Main Menu jest podkładem z Masz we mnie drucha/You've got a friend in me.



Polecam kanał tego gościa. Masa muzyki z gier.
https://www.youtube.com/c/RingsOfGeonosis

https://docs.google.com/document/d/1B8L ... p=drivesdk

Piszcie, jeśli ktoś zrobi jakiś fajny bit na tych samplach z listy. Chętnie posłucham.

Dodałem jeszcze Donald Duck PK Out Of The Shadows
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Cel-P58POT
Ostatnio zmieniony 10 lip 2020, 18:06 przez Nerwowy, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
niuhniuh
Posty: 1423
Rejestracja: 12 wrz 2019, 9:02

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: niuhniuh »

O, dzięki Nerwowy, bardzo fajne to z Toy Story jak i kanał.

Od siebie dorzucę pana Alexa B. Link do losowego filmiku od niego, bo nie wiem jak z apki udostępnić kanał. Ponad 6 koła utworów z całego świata, różne roczniki, głównie instrumentalne. Cały czas aktywny, raz na jakiś czas wrzuca perełki.
Awatar użytkownika
oKulTywowany
Posty: 2165
Rejestracja: 01 sie 2019, 0:33

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: oKulTywowany »

ten początek do 00:34( śpiewu), był kiedykolwiek gdzieś wykorzystany w produkcji ? Wydaje mi się że nawet leniwie zapętlony na klockach wyszedł by klimatyczny bit
This page is no longer available.
nitrobeatz
Posty: 109
Rejestracja: 27 maja 2019, 1:16

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: nitrobeatz »

Samplować produkcję z 2012 z 80 milionami wyświetleń? Gdyby to były żywe instrumenty, może, ale tu są bębny z automatu. Nee.
BoomGap
Posty: 112
Rejestracja: 21 maja 2020, 11:35

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: BoomGap »

Mam teraz taki mały "poboczny" projekt (jak k**** każdy mój projekt...) i przy okazji wypracowałem procedurę skutecznego samplowania z PSX-a. Poniżej instrukcja (dotyczy OS Windows):
0. Jesteś producentem-nerdem i nie masz co robić z wolnym czasem. Uważasz, że samplowanie plików produkcyjnych z gier to świeży pomysł (nie masz racji).
1. Zidentyfikuj próbkę (YT, granie, sięgnięcie pamięcią do lat 90' - to akurat mój sposób);
2. Poszukaj w necie czy jest dostępny zripowany plik w formacie "PSF" - Portable Sound File. Jest kilka dedykowanych blogów, np. zophar.net
3. Pobierz plik.
4. Zainstaluj Foobara https://www.foobar2000.org/
5. Zainstaluj wtyczkę do Foobara umożliwiającą odtworzenie PSF-ów: https://www.zophar.net/utilities/psf/hi ... lugin.html (w ustawieniach foobarach jest taka opcja gdzieś, proste)
6. Odtwórz muzyczkę pobraną w kroku "03"
7. Kliknij PPM na plik PSF w Foobarze i użyj opcji konwersji.
8. Skonwertuj na dowolny inny typu pliku, np. wave.
9. Potnij próbkę tak jak chcesz, np. w FL Studio lub jak Boom-Gap! (czasem) w Cool Edit Pro. 2.1 (wciąż najwygodniejszy soft jak dla mnie).
10. Wygrałeś życie.

Ewentualnie ripuj prosto z YouTube'a przy pomocy savethevideo.com. Ale ja wolę "lepszą" jakość.
Awatar użytkownika
KillerCroc
Posty: 2204
Rejestracja: 02 maja 2019, 18:45

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: KillerCroc »

Serio tniesz w CEPie? Próbowałeś kiedyś Abletona do samego cięcia sampli? Dużo bardziej wygodny interfejs pod tym względem
Gdybym urodził się gdzieś indziej miałbym szansę...
BoomGap
Posty: 112
Rejestracja: 21 maja 2020, 11:35

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: BoomGap »

@KillerCroc tak, zdarza się, że wciąż korzystam z CEP-a. Niezależnie gdzie potem powstanie beat (FL Studio/MPC). O Abletonie dużo słyszałem dobrego, ale póki co nie mam planów, by uczyć się nowego narzędzia.
Awatar użytkownika
KillerCroc
Posty: 2204
Rejestracja: 02 maja 2019, 18:45

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: KillerCroc »

Kumam, rzuciłem tym abletonem bo sam znam dość dużo osób które używają go tylko do zgrywania instrumentów albo cięcia sampli a całą resztę robią w takich DAWach w jakich im wygodnie, ja przerzuciłem się z FL na Abletona i przyznaje ze było warto
Gdybym urodził się gdzieś indziej miałbym szansę...
BoomGap
Posty: 112
Rejestracja: 21 maja 2020, 11:35

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: BoomGap »

Zaciekawiłeś mnie jednak. Ile czasu zajęła Ci przesiadka z FL-a na Abletona? Odczuwasz jakieś konkretne braki/problemy?
Awatar użytkownika
KillerCroc
Posty: 2204
Rejestracja: 02 maja 2019, 18:45

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: KillerCroc »

Minię rok odkąd przesiadłem się na Abletona z FL z którego też korzystałem koło roku tak bardziej na poważnie i w momencie przesiadki mój workflow niesamowicie się polepszył. Czy to sprawa Abletona? Nie mam zielonego pojęcia ale dla mnie ten program jest dużo bardziej intuicyjny w obsłudze. Na początku razi brak piano rolla ale na dobrą sprawę drum rack na Abletonie sprawdza się równie dobrze. Nie jestem w stanie ci powiedzieć czy czegoś mi brakuje z tego względu że sam nie wyuczyłem się FL na blachę i cały czas tak naprawdę próbowałem zrozumieć co się z czym je ale w momencie przesiadki poczułem się jak w domu.

Ogólnie nie jestem dobrą osobą do tego by porównywać te dwie stacje robocze gdyż sam nie mam dużego doświadczenia w obu w stosunku do ludzi którzy się na tym znają ale na pewno mogę powiedzieć że jeśli chodzi o cięcie sampli ableton dużo bardziej przypominam pod tym względem pewnie to co robisz w CEPie albo to co mógłbyś zrobić w Adobe Audition gdyż te środowiska mają bardzo zbliżone rozwiązania pod tym względem a sam CEPa i AA używałem przez bardzo długi czas, teraz zarówno zgrywanie instrumentów, cięcie sampli, nagrywanie wokali itp. robię w całości przez Ableton i nie odczuwam żadnych braków.

Dużo osób uważa z tego co się zapoznałem z redditowymi tematami dotyczącymi obu urządzeń, że tak naprawdę Ableton dużo lepiej się sprawdza przy szerokopojętej muzyce EDM a FL przy hip-hopowych vibeach, nie wiem ile w tym prawdy

Może jest tu ktoś na forum kto ma większe obycie w obu softwarach i będzie ci w stanie je porównać, ja tylko zachęcę do sprawdzenia bo imo warto, sam chciałbym w niedługim czasie wrócić na FL albo przejść na Logic Pro X bo zauważyłem u siebie to, że takie zmiany wpływają pozytywnie na mój proces twórczy
Gdybym urodził się gdzieś indziej miałbym szansę...
Nerwowy
Posty: 176
Rejestracja: 23 cze 2020, 17:31

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: Nerwowy »

Lista programów do rozpakowywania dźwięków i muzyki z różnych gier na różnych platformach:

- Psound - w przeciwieństwie do wielu innych, otwiera archiwa DCZ (R2 DC / Dreamcast) i wyodrębnia SFX z combin.dat na dysku R2 PSX.
- jpsxdec - skanuje w poszukiwaniu różnych formatów plików, odtwarza także filmy. (.xa, .xai)
- ADPCM Player v1.44h - jest bardziej zdolny do wykrywania pętli niż MF Audio. Od wersji W10 nie odtwarza plików, wyświetla błędy, ale dobrze rozpakowuje / konwertuje. Generalnie możemy zamiast tego użyć Cube Media Player 2.

W przypadku zniekształconych / zaszyfrowanych / nieznanych formatów plików:
- VideoGameSoundConverter_2.0
http://wiki.vg-resource.com/wiki/Video_ ... _Converter

„Konwersja jest faktycznie obsługiwana przez vgmstream, jednak VGSC otacza ją prostym interfejsem użytkownika i umożliwia szybką i łatwą konwersję wielu plików”.
lub też
- Watto Game Extractor - dobre do rozpakowywania samych archiwów (obszerna lista obsługiwanych gier). Następnie, do odtwarzania / wyodrębniania dziwnych formatów wewnątrz, to:
- DecUbiSndGui - dekoduje mnóstwo muzyki z gier UBI, np. właśnie wypakowane z archiwów gier.
- Dragon UnPACKer 5
- quickbms http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm

- MFaudio może być ogólnie przydatne (nie wykrywa pętli, odtwarza dużo plików)
- PSMPlay - odtwarza pliki strumieniowe XA np. dyski PSX. Pliki takie jak stream.ixa w Rayman 2. Ale nie jako plik, ale jeśli dobrze pamiętam, kiedy analizujesz obraz bin. Jednak na W10 nie konwertuje już do wav. Tylko gra. Ale możesz ponownie zapisać plik w tym programie, a następnie może zostać odczytany przez jakiś program i przekonwertowany. Wyodrębnienie .ixa jest niemożliwe za pomocą ISOBuster, ale możliwe przez Magic ISO. Zwykle kopiowanie zawartości zainstalowanej na dysku zawartości R2 PSX przez system Windows zwróci niepoprawny błąd operacji MS-DOS.
- XA Audio Converter, choć nie zachowuje oryginalnej częstotliwości próbkowania (pliki są upsamplowane do 44 kHz z 37800 Hz w przypadku R2).
- Cube Media Player 2 - rozbudowane narzędzie do obsługi różnych formatów plików (m.in.IXA / XA / PS2 / SS2 / ADPCM RAW / ADX / PSS / SFD / VAG (ustawienia przeplotu w Operations->Properties różnią się od wartości z ADPCM Player) .Nie pokazało nawet, że Operations->Convert jest wyszarzona dla niezarejestrowanych użytkowników, nie widziałem powodu używania dołączonego keygena... Zgadłem, kiedy nic nie było w stanie konwertować, a tylko grać. Nie tylko przeciągnij i upuść plik. Upewnij się, że kliknąłeś również file>analyse file.
- PSXmc - też fajne oprogramowanie, ale ma kłopoty z konwersją plików.
- Nova Extractor - polecane do rozpakowywania np. plików .hxc z Rayman 3
http://lotro-moonlight.clan.su/load/no ... /1-1-0-23
- VGMStream - bardzo popularne narzędzie
- jpsxdec (również dekoduje plik IXA z R2 PSX, ale musisz przeskanować cały plik bin ścieżki 1. Skanuje również pojedyncze wybrane pliki, ale zwykle może nie dawać takich samych wyników)
- Audacity (opcja importu RAW, zwykle PCM lub VOX ADPCM, czasami dźwięk może być zniekształcony lub niektóre segmenty wewnątrz uszkodzone)

Inna fajna lista oprogramowania znajduje się tutaj:
http://ngemu.com/threads/ripping-audio- ... t-1673495m
BoomGap
Posty: 112
Rejestracja: 21 maja 2020, 11:35

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: BoomGap »

@KillerCroc dzięki za wyczerpujący wpis. Zacznę rozważać przejście na coś poza FL, zwłaszcza, że wracam teraz do MPC i potrzebuję świeżego podejścia do miksu.

@Nerwowy dużo zgromadzonej wiedzy - nie wiem czy przydatnej dla mnie, bo w moim przypadku tnę w zasadzie tylko PSX (a więc PSF-y). Ale mam do Ciebie pytanko - ogarniałeś może jakieś edytory do PSF-ów? Wiem, że jest coś takiego jak https://www.zophar.net/utilities/rippers/psflab.html ale nie mam czasu, by spędzać nad tym wieczności.
Nerwowy
Posty: 176
Rejestracja: 23 cze 2020, 17:31

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: Nerwowy »

Niestety już w tej chwili nie pamiętam, możliwe, że któryś z tych narzędzi otwiera PSF. Może Cube Media Player. Możliwe, że kiedyś mi się obił o uszy ten format. Definitywnie nie wszystkie gry na PSX z niego korzystają, Conajmniej ADPCM Player może się jeszcze przydać (skanujesz tym archiwum gry) i DecUbisnd do gier Ubisoftu, choć niekoniecznie PSX (głównie po wypakowaniu czymś z archiwów gry, ale chyba nie zawsze).
Co do różnych gier PSX, polecam też tu zajrzeć.

Lista ulubionych soundtracków wedle różnych ludzi (nie tylko licencjonowanych, ale też sporo skomponowanych).
Nerwowy
Posty: 176
Rejestracja: 23 cze 2020, 17:31

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: Nerwowy »

Jeśli ktoś chce edytować moją listę z samplami, wrzucam link:
https://docs.google.com/document/d/1bMG ... p=drivesdk

U góry jest kopia jak coś.

Bo dostałem jakiś request.

Dodano po 3 dniach 1 godzinie 56 minutach 2 sekundach:
Kawałek z Hotline Miami 2
https://www.youtube.com/watch?v=aCi7NMOSUic

Guitar Cover
https://www.youtube.com/watch?v=bQp8PxFBxkE

Piano Cover
https://youtu.be/56VyG5-RKeE?t=112
Nerwowy
Posty: 176
Rejestracja: 23 cze 2020, 17:31

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: Nerwowy »

Kto odważny na takie cudo?

Być może pętla z przystępniej powtarzalnymi dźwiękami jako bazę, będzie od 1:15. I może coś z okolic 1:00.

Fajna melodia w tym 1:15, ale to
BTW. Google Asystent umie rozpoznać piosenkę po nuceniu. Wystarczy powiedzieć, "Google co to za piosenka"...

@down Dzięki
Ostatnio zmieniony 14 mar 2021, 1:30 przez Nerwowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
formaszczytu
Posty: 2111
Rejestracja: 29 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: SKI

Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]

Post autor: formaszczytu »

Poznańska Orkiestra Rozrywkowa - Galatea [Polish Disco Funk]

@gonny_trebor i @dou - nie, że podpuszczam, ale nie zajmiecie się tym. :D

@Nerwowy dopiero po napisaniu posta zobaczyłam. Chłopie, kawał dobrej roboty!

Dodano po 2 dniach 6 godzinach 13 minutach 13 sekundach:
Billie Holliday - Strange Fruit [Jazz/Swing Jazz]

Odkryłam przez to, że zostało wspomniane w książce którą aktualnie czytam. Błagam, pany, weźcie to na beat battle.
Bolo pisze: 08 maja 2020, 22:44 Forma przeora ci życie i pole.
https://www.last.fm/pl/user/parodyofzombie
https://www.instagram.com/deprawacja/
ODPOWIEDZ