Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Moderator: gonny_trebor
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
@Nerwowy pozwolę sobie wykorzystać "SC - 05 Police Station Exploration (2:40 - vocal)". Możemy zrobić jakiś collab jeśli chcesz. Swoją drogą fajna lista, szacun, że Ci się chciało prowadzić coś takiego. Samplowanie z gier mnie zawsze inspirowało.
Moje drillowe beaty:
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Lista zaktualizowana. Na końcu też trochę informacji.
Warto się zainteresować jakimiś OST, które wyszły w 5.1, np. Splinter Cell Chaos Theory, Tonic Trouble. Może się lepiej samplować z pojedynczych ścieżek.
Do tego warto mieć na uwadze, że oficjalne OST a gamerip różni się zasadniczo zawartością, i w tym drugim jest jej więcej, choć czasami w gorszej jakości, ale nie zawsze. Zależy od miksu/mastera, bo w obu wydaniach jest robiony zazwyczaj inaczej. Tak jest np. w MoHAA/Black Ops/Doom Eternal, to raczej standard.
@BoomGap odnośnie Twoich produkcji
Warto się zainteresować jakimiś OST, które wyszły w 5.1, np. Splinter Cell Chaos Theory, Tonic Trouble. Może się lepiej samplować z pojedynczych ścieżek.
Do tego warto mieć na uwadze, że oficjalne OST a gamerip różni się zasadniczo zawartością, i w tym drugim jest jej więcej, choć czasami w gorszej jakości, ale nie zawsze. Zależy od miksu/mastera, bo w obu wydaniach jest robiony zazwyczaj inaczej. Tak jest np. w MoHAA/Black Ops/Doom Eternal, to raczej standard.
@BoomGap odnośnie Twoich produkcji
Spoiler
Kliknąłem na chybił trafił Tragedy Khadafi - Blood Type (Boom-Gap! Remix) i jaram się. Przecież to jest praktycznie poziom Class of 90's. Co Ty w ogóle robisz w takim miejscu? xD Master zupełnie poprawny, niczego bym się nie doczepił. Ostatecznie ciut za mocno werbel/hihat wycofany na scenie. Jeślibym dorobił jakieś zmiany, to być może skołował jakąś wtyczkę na dowalony sub bas, tylko nie zamulić midbassu. W dodatku można dalej bawić się w saturację góry, bo to jednak lo-fi mocno. Jak nie masz jakiś xciterów, saturatorów, czy crystalizerów, to zobacz np. MAGIX Audio & Music Lab Premium 2017. Ma świetne wtyczki na górę (Briliance i Sound Cloner), tylko ostrożnie monitorować, bo zazwyczaj trzeba odfiltrować w cleaning potem sporo powstałych zakłóceń, a najmniej psuje formalnie tylko cloner. Ew. nowsza wersja Soundforge tego programu od Magixa jest z dołączonym Izotope, być może trochę pomaga w efekcie końcowym, zwłaszcza jak nie wiadomo czy góra nie szeleszczy za bardzo i jej nie skopaliśmy po długim odsłuchu od katowania, albo nie chcemy przedobrzyć z wtyczkami, i potrzeba do finalnego efektu czegoś jeszcze, albo gdy dociąganie do 0dB wiąże się z utratą jakości. Sądzę, że warto spróbować tego tandemu Soundforge wraz z Izotopem, ew. Magix + Izotope w ramach VST, ale i bez Izotopa jest tam dosyć kompletny bundle wtyczek, ale nie zupełnie pro jakości pod dobrą głośność, choć jak masz stemy, to pewnie i tamten Magix starczy, do robienia bitów to się zbytnio nie nada, tylko do stemów (wywala projekty powyżej 2MB i trzeba ciągle resetować program)
Ostatnio zmieniony 25 cze 2020, 2:13 przez Nerwowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
@Nerwowy
Trzeba będzie zgłębić ten OST.
Dziękuję za wskazówki, na pewno sprawdzę. Co do samej produkcji:
Trzeba będzie zgłębić ten OST.
Dziękuję za wskazówki, na pewno sprawdzę. Co do samej produkcji:
Spoiler
Cieszę się, że Ci się podoba remiks. Akurat trafiłeś na beat z 2009 r., gdzie właściwie ripowałem prosto z MPC2000xl, nawet bez używania dedykowanych 8 wyjść, tylko prosto z main outs Dziś już nawet nie mam MPC, więc nie wrócę do tego... chyba, że odtworzę. Co do siedzenia na ślizgu - generalnie miałem długą przerwę w muzie na "poważne życie", teraz "wracam do gry", ale nie traktuje tego tak na serio, a że gdzieś trzeba zacząć to... cóż, znam tylko ślizg z wczesnych lat. Pozdro.
Moje drillowe beaty:
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
@BoomGap
Mam tu małą przeróbkę bitu w Reaperze, gdzie trochę leży synchronizacja perkusji z pianinem.
Jakby Ci się chciało coś z tym zrobić, to wrzucam pliki projektu ze szkicem jak to mniej więcej brzmi na chwilę obecną:
Grand Agent - Hood Mornin (prod. O.S.T.R.)
https://yadi.sk/d/8jnTBEFYi2LsBA
Projekt
(powinny być tam wszystkie pliki dołączone ze śladów)
https://yadi.sk/d/O2pEBbagJXOlng
Oczywiście może kto chce.
Mam tu małą przeróbkę bitu w Reaperze, gdzie trochę leży synchronizacja perkusji z pianinem.
Jakby Ci się chciało coś z tym zrobić, to wrzucam pliki projektu ze szkicem jak to mniej więcej brzmi na chwilę obecną:
Grand Agent - Hood Mornin (prod. O.S.T.R.)
https://yadi.sk/d/8jnTBEFYi2LsBA
Projekt
(powinny być tam wszystkie pliki dołączone ze śladów)
https://yadi.sk/d/O2pEBbagJXOlng
Oczywiście może kto chce.
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Dodałem do listy OST z gry Toy Story 2.
Porył mi delikatnie beret w dzieciństwie.
Main Menu jest podkładem z Masz we mnie drucha/You've got a friend in me.
Polecam kanał tego gościa. Masa muzyki z gier.
https://www.youtube.com/c/RingsOfGeonosis
https://docs.google.com/document/d/1B8L ... p=drivesdk
Piszcie, jeśli ktoś zrobi jakiś fajny bit na tych samplach z listy. Chętnie posłucham.
Dodałem jeszcze Donald Duck PK Out Of The Shadows
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Cel-P58POT
Porył mi delikatnie beret w dzieciństwie.
Main Menu jest podkładem z Masz we mnie drucha/You've got a friend in me.
Polecam kanał tego gościa. Masa muzyki z gier.
https://www.youtube.com/c/RingsOfGeonosis
https://docs.google.com/document/d/1B8L ... p=drivesdk
Piszcie, jeśli ktoś zrobi jakiś fajny bit na tych samplach z listy. Chętnie posłucham.
Dodałem jeszcze Donald Duck PK Out Of The Shadows
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Cel-P58POT
Ostatnio zmieniony 10 lip 2020, 18:06 przez Nerwowy, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
O, dzięki Nerwowy, bardzo fajne to z Toy Story jak i kanał.
Od siebie dorzucę pana Alexa B. Link do losowego filmiku od niego, bo nie wiem jak z apki udostępnić kanał. Ponad 6 koła utworów z całego świata, różne roczniki, głównie instrumentalne. Cały czas aktywny, raz na jakiś czas wrzuca perełki.
Od siebie dorzucę pana Alexa B. Link do losowego filmiku od niego, bo nie wiem jak z apki udostępnić kanał. Ponad 6 koła utworów z całego świata, różne roczniki, głównie instrumentalne. Cały czas aktywny, raz na jakiś czas wrzuca perełki.
- oKulTywowany
- Posty: 2166
- Rejestracja: 01 sie 2019, 0:33
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
ten początek do 00:34( śpiewu), był kiedykolwiek gdzieś wykorzystany w produkcji ? Wydaje mi się że nawet leniwie zapętlony na klockach wyszedł by klimatyczny bit
This page is no longer available.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 maja 2019, 1:16
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Samplować produkcję z 2012 z 80 milionami wyświetleń? Gdyby to były żywe instrumenty, może, ale tu są bębny z automatu. Nee.
Dużo bitów znajdziesz tutaj: https://www.youtube.com/channel/UCl9nlL ... 2qavLFU7Wg
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Mam teraz taki mały "poboczny" projekt (jak k**** każdy mój projekt...) i przy okazji wypracowałem procedurę skutecznego samplowania z PSX-a. Poniżej instrukcja (dotyczy OS Windows):
0. Jesteś producentem-nerdem i nie masz co robić z wolnym czasem. Uważasz, że samplowanie plików produkcyjnych z gier to świeży pomysł (nie masz racji).
1. Zidentyfikuj próbkę (YT, granie, sięgnięcie pamięcią do lat 90' - to akurat mój sposób);
2. Poszukaj w necie czy jest dostępny zripowany plik w formacie "PSF" - Portable Sound File. Jest kilka dedykowanych blogów, np. zophar.net
3. Pobierz plik.
4. Zainstaluj Foobara https://www.foobar2000.org/
5. Zainstaluj wtyczkę do Foobara umożliwiającą odtworzenie PSF-ów: https://www.zophar.net/utilities/psf/hi ... lugin.html (w ustawieniach foobarach jest taka opcja gdzieś, proste)
6. Odtwórz muzyczkę pobraną w kroku "03"
7. Kliknij PPM na plik PSF w Foobarze i użyj opcji konwersji.
8. Skonwertuj na dowolny inny typu pliku, np. wave.
9. Potnij próbkę tak jak chcesz, np. w FL Studio lub jak Boom-Gap! (czasem) w Cool Edit Pro. 2.1 (wciąż najwygodniejszy soft jak dla mnie).
10. Wygrałeś życie.
Ewentualnie ripuj prosto z YouTube'a przy pomocy savethevideo.com. Ale ja wolę "lepszą" jakość.
0. Jesteś producentem-nerdem i nie masz co robić z wolnym czasem. Uważasz, że samplowanie plików produkcyjnych z gier to świeży pomysł (nie masz racji).
1. Zidentyfikuj próbkę (YT, granie, sięgnięcie pamięcią do lat 90' - to akurat mój sposób);
2. Poszukaj w necie czy jest dostępny zripowany plik w formacie "PSF" - Portable Sound File. Jest kilka dedykowanych blogów, np. zophar.net
3. Pobierz plik.
4. Zainstaluj Foobara https://www.foobar2000.org/
5. Zainstaluj wtyczkę do Foobara umożliwiającą odtworzenie PSF-ów: https://www.zophar.net/utilities/psf/hi ... lugin.html (w ustawieniach foobarach jest taka opcja gdzieś, proste)
6. Odtwórz muzyczkę pobraną w kroku "03"
7. Kliknij PPM na plik PSF w Foobarze i użyj opcji konwersji.
8. Skonwertuj na dowolny inny typu pliku, np. wave.
9. Potnij próbkę tak jak chcesz, np. w FL Studio lub jak Boom-Gap! (czasem) w Cool Edit Pro. 2.1 (wciąż najwygodniejszy soft jak dla mnie).
10. Wygrałeś życie.
Ewentualnie ripuj prosto z YouTube'a przy pomocy savethevideo.com. Ale ja wolę "lepszą" jakość.
Moje drillowe beaty:
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
- KillerCroc
- Posty: 2204
- Rejestracja: 02 maja 2019, 18:45
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Serio tniesz w CEPie? Próbowałeś kiedyś Abletona do samego cięcia sampli? Dużo bardziej wygodny interfejs pod tym względem
Gdybym urodził się gdzieś indziej miałbym szansę...
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
@KillerCroc tak, zdarza się, że wciąż korzystam z CEP-a. Niezależnie gdzie potem powstanie beat (FL Studio/MPC). O Abletonie dużo słyszałem dobrego, ale póki co nie mam planów, by uczyć się nowego narzędzia.
Moje drillowe beaty:
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
- KillerCroc
- Posty: 2204
- Rejestracja: 02 maja 2019, 18:45
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Kumam, rzuciłem tym abletonem bo sam znam dość dużo osób które używają go tylko do zgrywania instrumentów albo cięcia sampli a całą resztę robią w takich DAWach w jakich im wygodnie, ja przerzuciłem się z FL na Abletona i przyznaje ze było warto
Gdybym urodził się gdzieś indziej miałbym szansę...
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Zaciekawiłeś mnie jednak. Ile czasu zajęła Ci przesiadka z FL-a na Abletona? Odczuwasz jakieś konkretne braki/problemy?
Moje drillowe beaty:
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
- KillerCroc
- Posty: 2204
- Rejestracja: 02 maja 2019, 18:45
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Minię rok odkąd przesiadłem się na Abletona z FL z którego też korzystałem koło roku tak bardziej na poważnie i w momencie przesiadki mój workflow niesamowicie się polepszył. Czy to sprawa Abletona? Nie mam zielonego pojęcia ale dla mnie ten program jest dużo bardziej intuicyjny w obsłudze. Na początku razi brak piano rolla ale na dobrą sprawę drum rack na Abletonie sprawdza się równie dobrze. Nie jestem w stanie ci powiedzieć czy czegoś mi brakuje z tego względu że sam nie wyuczyłem się FL na blachę i cały czas tak naprawdę próbowałem zrozumieć co się z czym je ale w momencie przesiadki poczułem się jak w domu.
Ogólnie nie jestem dobrą osobą do tego by porównywać te dwie stacje robocze gdyż sam nie mam dużego doświadczenia w obu w stosunku do ludzi którzy się na tym znają ale na pewno mogę powiedzieć że jeśli chodzi o cięcie sampli ableton dużo bardziej przypominam pod tym względem pewnie to co robisz w CEPie albo to co mógłbyś zrobić w Adobe Audition gdyż te środowiska mają bardzo zbliżone rozwiązania pod tym względem a sam CEPa i AA używałem przez bardzo długi czas, teraz zarówno zgrywanie instrumentów, cięcie sampli, nagrywanie wokali itp. robię w całości przez Ableton i nie odczuwam żadnych braków.
Dużo osób uważa z tego co się zapoznałem z redditowymi tematami dotyczącymi obu urządzeń, że tak naprawdę Ableton dużo lepiej się sprawdza przy szerokopojętej muzyce EDM a FL przy hip-hopowych vibeach, nie wiem ile w tym prawdy
Może jest tu ktoś na forum kto ma większe obycie w obu softwarach i będzie ci w stanie je porównać, ja tylko zachęcę do sprawdzenia bo imo warto, sam chciałbym w niedługim czasie wrócić na FL albo przejść na Logic Pro X bo zauważyłem u siebie to, że takie zmiany wpływają pozytywnie na mój proces twórczy
Ogólnie nie jestem dobrą osobą do tego by porównywać te dwie stacje robocze gdyż sam nie mam dużego doświadczenia w obu w stosunku do ludzi którzy się na tym znają ale na pewno mogę powiedzieć że jeśli chodzi o cięcie sampli ableton dużo bardziej przypominam pod tym względem pewnie to co robisz w CEPie albo to co mógłbyś zrobić w Adobe Audition gdyż te środowiska mają bardzo zbliżone rozwiązania pod tym względem a sam CEPa i AA używałem przez bardzo długi czas, teraz zarówno zgrywanie instrumentów, cięcie sampli, nagrywanie wokali itp. robię w całości przez Ableton i nie odczuwam żadnych braków.
Dużo osób uważa z tego co się zapoznałem z redditowymi tematami dotyczącymi obu urządzeń, że tak naprawdę Ableton dużo lepiej się sprawdza przy szerokopojętej muzyce EDM a FL przy hip-hopowych vibeach, nie wiem ile w tym prawdy
Może jest tu ktoś na forum kto ma większe obycie w obu softwarach i będzie ci w stanie je porównać, ja tylko zachęcę do sprawdzenia bo imo warto, sam chciałbym w niedługim czasie wrócić na FL albo przejść na Logic Pro X bo zauważyłem u siebie to, że takie zmiany wpływają pozytywnie na mój proces twórczy
Gdybym urodził się gdzieś indziej miałbym szansę...
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Lista programów do rozpakowywania dźwięków i muzyki z różnych gier na różnych platformach:
- Psound - w przeciwieństwie do wielu innych, otwiera archiwa DCZ (R2 DC / Dreamcast) i wyodrębnia SFX z combin.dat na dysku R2 PSX.
- jpsxdec - skanuje w poszukiwaniu różnych formatów plików, odtwarza także filmy. (.xa, .xai)
- ADPCM Player v1.44h - jest bardziej zdolny do wykrywania pętli niż MF Audio. Od wersji W10 nie odtwarza plików, wyświetla błędy, ale dobrze rozpakowuje / konwertuje. Generalnie możemy zamiast tego użyć Cube Media Player 2.
W przypadku zniekształconych / zaszyfrowanych / nieznanych formatów plików:
- VideoGameSoundConverter_2.0
http://wiki.vg-resource.com/wiki/Video_ ... _Converter
„Konwersja jest faktycznie obsługiwana przez vgmstream, jednak VGSC otacza ją prostym interfejsem użytkownika i umożliwia szybką i łatwą konwersję wielu plików”.
lub też
- Watto Game Extractor - dobre do rozpakowywania samych archiwów (obszerna lista obsługiwanych gier). Następnie, do odtwarzania / wyodrębniania dziwnych formatów wewnątrz, to:
- DecUbiSndGui - dekoduje mnóstwo muzyki z gier UBI, np. właśnie wypakowane z archiwów gier.
- Dragon UnPACKer 5
- quickbms http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm
- MFaudio może być ogólnie przydatne (nie wykrywa pętli, odtwarza dużo plików)
- PSMPlay - odtwarza pliki strumieniowe XA np. dyski PSX. Pliki takie jak stream.ixa w Rayman 2. Ale nie jako plik, ale jeśli dobrze pamiętam, kiedy analizujesz obraz bin. Jednak na W10 nie konwertuje już do wav. Tylko gra. Ale możesz ponownie zapisać plik w tym programie, a następnie może zostać odczytany przez jakiś program i przekonwertowany. Wyodrębnienie .ixa jest niemożliwe za pomocą ISOBuster, ale możliwe przez Magic ISO. Zwykle kopiowanie zawartości zainstalowanej na dysku zawartości R2 PSX przez system Windows zwróci niepoprawny błąd operacji MS-DOS.
- XA Audio Converter, choć nie zachowuje oryginalnej częstotliwości próbkowania (pliki są upsamplowane do 44 kHz z 37800 Hz w przypadku R2).
- Cube Media Player 2 - rozbudowane narzędzie do obsługi różnych formatów plików (m.in.IXA / XA / PS2 / SS2 / ADPCM RAW / ADX / PSS / SFD / VAG (ustawienia przeplotu w Operations->Properties różnią się od wartości z ADPCM Player) .Nie pokazało nawet, że Operations->Convert jest wyszarzona dla niezarejestrowanych użytkowników, nie widziałem powodu używania dołączonego keygena... Zgadłem, kiedy nic nie było w stanie konwertować, a tylko grać. Nie tylko przeciągnij i upuść plik. Upewnij się, że kliknąłeś również file>analyse file.
- PSXmc - też fajne oprogramowanie, ale ma kłopoty z konwersją plików.
- Nova Extractor - polecane do rozpakowywania np. plików .hxc z Rayman 3
http://lotro-moonlight.clan.su/load/no ... /1-1-0-23
- VGMStream - bardzo popularne narzędzie
- jpsxdec (również dekoduje plik IXA z R2 PSX, ale musisz przeskanować cały plik bin ścieżki 1. Skanuje również pojedyncze wybrane pliki, ale zwykle może nie dawać takich samych wyników)
- Audacity (opcja importu RAW, zwykle PCM lub VOX ADPCM, czasami dźwięk może być zniekształcony lub niektóre segmenty wewnątrz uszkodzone)
Inna fajna lista oprogramowania znajduje się tutaj:
http://ngemu.com/threads/ripping-audio- ... t-1673495m
- Psound - w przeciwieństwie do wielu innych, otwiera archiwa DCZ (R2 DC / Dreamcast) i wyodrębnia SFX z combin.dat na dysku R2 PSX.
- jpsxdec - skanuje w poszukiwaniu różnych formatów plików, odtwarza także filmy. (.xa, .xai)
- ADPCM Player v1.44h - jest bardziej zdolny do wykrywania pętli niż MF Audio. Od wersji W10 nie odtwarza plików, wyświetla błędy, ale dobrze rozpakowuje / konwertuje. Generalnie możemy zamiast tego użyć Cube Media Player 2.
W przypadku zniekształconych / zaszyfrowanych / nieznanych formatów plików:
- VideoGameSoundConverter_2.0
http://wiki.vg-resource.com/wiki/Video_ ... _Converter
„Konwersja jest faktycznie obsługiwana przez vgmstream, jednak VGSC otacza ją prostym interfejsem użytkownika i umożliwia szybką i łatwą konwersję wielu plików”.
lub też
- Watto Game Extractor - dobre do rozpakowywania samych archiwów (obszerna lista obsługiwanych gier). Następnie, do odtwarzania / wyodrębniania dziwnych formatów wewnątrz, to:
- DecUbiSndGui - dekoduje mnóstwo muzyki z gier UBI, np. właśnie wypakowane z archiwów gier.
- Dragon UnPACKer 5
- quickbms http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm
- MFaudio może być ogólnie przydatne (nie wykrywa pętli, odtwarza dużo plików)
- PSMPlay - odtwarza pliki strumieniowe XA np. dyski PSX. Pliki takie jak stream.ixa w Rayman 2. Ale nie jako plik, ale jeśli dobrze pamiętam, kiedy analizujesz obraz bin. Jednak na W10 nie konwertuje już do wav. Tylko gra. Ale możesz ponownie zapisać plik w tym programie, a następnie może zostać odczytany przez jakiś program i przekonwertowany. Wyodrębnienie .ixa jest niemożliwe za pomocą ISOBuster, ale możliwe przez Magic ISO. Zwykle kopiowanie zawartości zainstalowanej na dysku zawartości R2 PSX przez system Windows zwróci niepoprawny błąd operacji MS-DOS.
- XA Audio Converter, choć nie zachowuje oryginalnej częstotliwości próbkowania (pliki są upsamplowane do 44 kHz z 37800 Hz w przypadku R2).
- Cube Media Player 2 - rozbudowane narzędzie do obsługi różnych formatów plików (m.in.IXA / XA / PS2 / SS2 / ADPCM RAW / ADX / PSS / SFD / VAG (ustawienia przeplotu w Operations->Properties różnią się od wartości z ADPCM Player) .Nie pokazało nawet, że Operations->Convert jest wyszarzona dla niezarejestrowanych użytkowników, nie widziałem powodu używania dołączonego keygena... Zgadłem, kiedy nic nie było w stanie konwertować, a tylko grać. Nie tylko przeciągnij i upuść plik. Upewnij się, że kliknąłeś również file>analyse file.
- PSXmc - też fajne oprogramowanie, ale ma kłopoty z konwersją plików.
- Nova Extractor - polecane do rozpakowywania np. plików .hxc z Rayman 3
http://lotro-moonlight.clan.su/load/no ... /1-1-0-23
- VGMStream - bardzo popularne narzędzie
- jpsxdec (również dekoduje plik IXA z R2 PSX, ale musisz przeskanować cały plik bin ścieżki 1. Skanuje również pojedyncze wybrane pliki, ale zwykle może nie dawać takich samych wyników)
- Audacity (opcja importu RAW, zwykle PCM lub VOX ADPCM, czasami dźwięk może być zniekształcony lub niektóre segmenty wewnątrz uszkodzone)
Inna fajna lista oprogramowania znajduje się tutaj:
http://ngemu.com/threads/ripping-audio- ... t-1673495m
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
@KillerCroc dzięki za wyczerpujący wpis. Zacznę rozważać przejście na coś poza FL, zwłaszcza, że wracam teraz do MPC i potrzebuję świeżego podejścia do miksu.
@Nerwowy dużo zgromadzonej wiedzy - nie wiem czy przydatnej dla mnie, bo w moim przypadku tnę w zasadzie tylko PSX (a więc PSF-y). Ale mam do Ciebie pytanko - ogarniałeś może jakieś edytory do PSF-ów? Wiem, że jest coś takiego jak https://www.zophar.net/utilities/rippers/psflab.html ale nie mam czasu, by spędzać nad tym wieczności.
@Nerwowy dużo zgromadzonej wiedzy - nie wiem czy przydatnej dla mnie, bo w moim przypadku tnę w zasadzie tylko PSX (a więc PSF-y). Ale mam do Ciebie pytanko - ogarniałeś może jakieś edytory do PSF-ów? Wiem, że jest coś takiego jak https://www.zophar.net/utilities/rippers/psflab.html ale nie mam czasu, by spędzać nad tym wieczności.
Moje drillowe beaty:
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCRXfQ_ ... yPQ/videos
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Niestety już w tej chwili nie pamiętam, możliwe, że któryś z tych narzędzi otwiera PSF. Może Cube Media Player. Możliwe, że kiedyś mi się obił o uszy ten format. Definitywnie nie wszystkie gry na PSX z niego korzystają, Conajmniej ADPCM Player może się jeszcze przydać (skanujesz tym archiwum gry) i DecUbisnd do gier Ubisoftu, choć niekoniecznie PSX (głównie po wypakowaniu czymś z archiwów gry, ale chyba nie zawsze).
Co do różnych gier PSX, polecam też tu zajrzeć.
Lista ulubionych soundtracków wedle różnych ludzi (nie tylko licencjonowanych, ale też sporo skomponowanych).
Co do różnych gier PSX, polecam też tu zajrzeć.
Lista ulubionych soundtracków wedle różnych ludzi (nie tylko licencjonowanych, ale też sporo skomponowanych).
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Jeśli ktoś chce edytować moją listę z samplami, wrzucam link:
https://docs.google.com/document/d/1bMG ... p=drivesdk
U góry jest kopia jak coś.
Bo dostałem jakiś request.
Dodano po 3 dniach 1 godzinie 56 minutach 2 sekundach:
Kawałek z Hotline Miami 2
https://www.youtube.com/watch?v=aCi7NMOSUic
Guitar Cover
https://www.youtube.com/watch?v=bQp8PxFBxkE
Piano Cover
https://youtu.be/56VyG5-RKeE?t=112
https://docs.google.com/document/d/1bMG ... p=drivesdk
U góry jest kopia jak coś.
Bo dostałem jakiś request.
Dodano po 3 dniach 1 godzinie 56 minutach 2 sekundach:
Kawałek z Hotline Miami 2
https://www.youtube.com/watch?v=aCi7NMOSUic
Guitar Cover
https://www.youtube.com/watch?v=bQp8PxFBxkE
Piano Cover
https://youtu.be/56VyG5-RKeE?t=112
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Kto odważny na takie cudo?
Być może pętla z przystępniej powtarzalnymi dźwiękami jako bazę, będzie od 1:15. I może coś z okolic 1:00.
Fajna melodia w tym 1:15, ale to
BTW. Google Asystent umie rozpoznać piosenkę po nuceniu. Wystarczy powiedzieć, "Google co to za piosenka"...
@down Dzięki
Być może pętla z przystępniej powtarzalnymi dźwiękami jako bazę, będzie od 1:15. I może coś z okolic 1:00.
Fajna melodia w tym 1:15, ale to
BTW. Google Asystent umie rozpoznać piosenkę po nuceniu. Wystarczy powiedzieć, "Google co to za piosenka"...
@down Dzięki
Ostatnio zmieniony 14 mar 2021, 1:30 przez Nerwowy, łącznie zmieniany 1 raz.
- formaszczytu
- Posty: 2111
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 15:46
- Lokalizacja: SKI
Re: Panie producencie, potnij to! [BAZA SAMPLI]
Poznańska Orkiestra Rozrywkowa - Galatea [Polish Disco Funk]
@gonny_trebor i @dou - nie, że podpuszczam, ale nie zajmiecie się tym.
@Nerwowy dopiero po napisaniu posta zobaczyłam. Chłopie, kawał dobrej roboty!
Dodano po 2 dniach 6 godzinach 13 minutach 13 sekundach:
Billie Holliday - Strange Fruit [Jazz/Swing Jazz]
Odkryłam przez to, że zostało wspomniane w książce którą aktualnie czytam. Błagam, pany, weźcie to na beat battle.
@gonny_trebor i @dou - nie, że podpuszczam, ale nie zajmiecie się tym.
@Nerwowy dopiero po napisaniu posta zobaczyłam. Chłopie, kawał dobrej roboty!
Dodano po 2 dniach 6 godzinach 13 minutach 13 sekundach:
Billie Holliday - Strange Fruit [Jazz/Swing Jazz]
Odkryłam przez to, że zostało wspomniane w książce którą aktualnie czytam. Błagam, pany, weźcie to na beat battle.