OKŁADKA
2. Momma I'm So Sorry
3. Mr. Me Too (feat. Pharrell Williams)
4. Wamp Wamp (What It Do) [feat. Slim Thug]
5. Ride Around Shining (feat. Ab-Liva)
6. Dirty Money
7. Hello New World
8. Keys Open Doors
9. Ain't Cha (feat. Re-Up Gang)
10. Trill
11. Chinese New Year (feat. Roscoe P. Coldchain)
12. Nightmares (feat. Bilal & Pharrell Williams)
https://music.apple.com/us/album/hell-h ... /204865737
SPOTIFY
YOUTUBE
drugi obok DAYTONY album, który powstał przy udziale Pushy i może się poszczycić takim statusem w moim rankingu
prime-time Neptunes'ów - jest to mój ulubiony album w historii pod względem produkcyjnym
no i sam Malice, który w tamtym czasie zdaje się że był tą minimalnie "mocniejszą" częścią jednego z najlepszych duo w historii i bez którego to Push na scenie prawdopodobnie nie zaistniałby wcale - szkoda że później zmieniły mu się priorytety co odbiło się znacząco na "Til the Casket Drops" które finalnie wyszło znacznie gorzej niż poprzednie projekty bo mogli zdziałać jeszcze wiele razem
album ciekawy nie tylko ze względu na zawartość jaka się na nim znajduje, ale też całą otoczke która mu towarzyszyła (m.in. poprzedzająca wydawnictwo seria uznanych mixtape'ów) i samą historie wydawniczą - a konkretnie to jakie kłody były rzucane pod ich nogi przez wytwórnie
chociaż być może dobrze że tak się to potoczyło, bo gdyby wszystko poszło bez przeszkód projekt mógł nie okazać się tak potężnym klasykiemIn late 2003, Clipse began recording material for their second album. However, it was during this time that Sony had entered into a merger with BMG; in turn Arista Records was dissolved into sister label Jive. But while the rest of Star Trak's roster found a new home at Interscope, Clipse were forced to stay at Jive to honour contractual requirements.
First version of album had been completed by 2004 with seemingly no hope for release.
The duo became increasingly frustrated with Jive, as the label overlooked it in favor of the more pop-oriented acts on its roster, which caused numerous delays in the release process. As delays continued, the group asked for a formal release from its contract. When Jive refused to grant this request, the duo sued the label for citing lack of promotion.
Ultimately, the legal battle between Jive and the Clipse was resolved in 2006 after they negotiated a distribution deal for the pair’s Re-Up Gang Records label.
The duo waited so long to put out Hell Hath No Fury, they actually scrapped the original version of the album because it didn't reflect their outlook by the time it was ready to be released. "They're still hot songs," Malice said of the shelved version at the album, claiming they were "happier" when they were first making it. "But then, with all the drama and everybody hearing what's going on, it wouldn't be a true album to put out, to represent us." So they went back in with a darker sound, pushing the Neptunes to give them harder production.