Formuła 1 / motorsport

Wszystkie ulubione dyscypliny sportowe w jednym miejscu. Nieważne, którą piłkę wolisz.

Moderatorzy: Sidd, Cz4rny1337

2022 Formula 1 World Champion

Verstappen
21
47%
Hamilton
4
9%
Leclerc
14
31%
Perez
1
2%
Russell
1
2%
Sainz
1
2%
?
3
7%
 
Liczba głosów: 45

Awatar użytkownika
instinkt
Moderator
Posty: 6897
Rejestracja: 17 kwie 2019, 12:29

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: instinkt »

ja oglądałem w kinie
dźwięk rozpierdalał uszy

a dokument netflixa 5/10
podkoloryzowane i dużo ważnych wydarzeń dotyczących osób które były przedstawione (bo nie mówie oczywiście o Mercu i Ferrari których tam nie było praktycznie wcale) zupełnie pominięte
Awatar użytkownika
FLoo
Posty: 11731
Rejestracja: 18 kwie 2019, 11:54

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: FLoo »

Borowczyk :bowdown: :bowdown:
Największa pizda na forum:

Mider
Awatar użytkownika
instinkt
Moderator
Posty: 6897
Rejestracja: 17 kwie 2019, 12:29

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: instinkt »

https://www.motorsport.com/f1/news/rio- ... 0/4383940/
The Brazilian Grand Prix will move next year to a new purpose-built circuit in Rio de Janeiro that could be named after Ayrton Senna, the country’s president revealed on Wednesday.
Awatar użytkownika
#23
Posty: 1590
Rejestracja: 17 kwie 2019, 12:25
Lokalizacja: tinychat

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: #23 »

Nazwa toru jeszcze nie jest oficjalnie potwierdzona. Prezydent Brazylii mówił o gotowym torze na sezon 2020, ale się chyba pomylił bo nie jest to raczej realna data, a w samym spotkaniu z dziennikarzami wspominał już o 2021. Tor ma być robiony przez prywatnych inwestorów, w sieci jest animacja z przejazdu.
It's got a hold on me the streets won't let me go I'm in love
Ezio_Wroclaw pisze: 05 wrz 2019, 10:10 Jeszcze mi kot o 4.40 wskoczył na mordę, jedyne pussy co tam ostatnio siada.
Awatar użytkownika
LeeSu
Posty: 1594
Rejestracja: 17 kwie 2019, 22:52

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: LeeSu »

Co do Senny jeszcze, to ten onboard jest absolutnie legendarny
https://www.youtube.com/watch?v=JUVkVB3SUf4
Heel and Toe w mokasynach, okularki przeciwsłoneczne i NSX na limicie :bowdown: :bowdown:
Można dobrze zobaczyć jak dawkował gaz w zakrętach, żeby być na absolutnej granicy przyczepności, przez to tracił więcej paliwa

i chyba muszę na jutro kupić eleven dla boruwy
Ostatnio zmieniony 09 maja 2019, 15:51 przez LeeSu, łącznie zmieniany 2 razy.
+48 997
To nie pitca na dowuz
Awatar użytkownika
#23
Posty: 1590
Rejestracja: 17 kwie 2019, 12:25
Lokalizacja: tinychat

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: #23 »

Z tego filmu uczyłem się między gazu :bowdown:

To właśnie Senna przyczynił się do świetnych ustawień NSXa, a ludzie którzy mieli okazję jeździć pierwszą generacją jednogłośnie mówią, że auto prowadzi się bardzo dobrze i jest przewidywalne.
It's got a hold on me the streets won't let me go I'm in love
Ezio_Wroclaw pisze: 05 wrz 2019, 10:10 Jeszcze mi kot o 4.40 wskoczył na mordę, jedyne pussy co tam ostatnio siada.
Awatar użytkownika
LeeSu
Posty: 1594
Rejestracja: 17 kwie 2019, 22:52

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: LeeSu »

Trochę offtopując, ale co do Heel and Toe to jeszcze uwielbiam filmik jak Clark testuje Forda Corsaira, na którym wsiada i sprawdza ułożenie pedałów :D
https://www.youtube.com/watch?v=yybJ5yRzbA4&t=

No król, kocham człowieka
+48 997
To nie pitca na dowuz
Awatar użytkownika
Łąsą
judym
Posty: 3177
Rejestracja: 17 kwie 2019, 7:09

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: Łąsą »

czy ktoś mógłby wyjaśnić, po co rajdowcy stosują heel and toe? rozkminiałem kilka scenariuszy:
- dodatkowe hamowanie silnikiem - tylko że skumałem, że to opony, a nie klocki są czynnikiem ograniczającym siłę hamowania
- aby cały czas być w strefie tych obrotów silnika, gdzie moc jest największa - no ale znając tor powinni wiedzieć do jakiej prędkości muszą przyhamować, więc mogliby od razu wrzucić ten bieg, na którym będą wychodzić z zakrętu
- trzecia opcja - chyba najbardziej prawdopodobna - podejrzewam, że w rajdowych autkach skrzynie nie mają synchronizatorów, więc gdyby kierowcy chcieli zrealizować powyższy scenariusz, to mogliby się niemile zaskoczyć, że bieg nie chce wejść. w dodatku dodanie gazu, żeby wyrównać obroty silnika i skrzyni, służy temu, by nie wpaść w poślizg poprzez przyhamowanie (gdy silnik kręci się wolniej niż skrzynia) lub przyspieszenie kół (gdy silnik kręci się szybciej niż skrzynia).
jakaś recepta mordo tej?
Awatar użytkownika
MoTyW
Pierwszy Mod
Posty: 5374
Rejestracja: 17 kwie 2019, 8:34

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: MoTyW »

Heel & toe używa się nawet w samochodach "ulicznych".

Głównym celem tej techniki jest wyrównanie obrotów, aby przy szybkim zejściu i redukcji nie szarpnąć silnikiem - nie tracić balansu(nie męczyć przy okazji całego układu napędowego) - i nie zblokować dyfra (tzw. shift lock), a także utrzymać się w powerbandzie.
Łąsą pisze: 10 maja 2019, 13:17 no ale znając tor powinni wiedzieć do jakiej prędkości muszą przyhamować, więc mogliby od razu wrzucić ten bieg, na którym będą wychodzić z zakrętu
Jazda sportowa to bardzo często pizda w gaz, albo w hamulec, żeby ciąć czas jak tylko się da. Strefy hamowania są bardzo krótkie więc z reguły wygląda to tak, że ciśnie się maksymalnie jak się da na wyższym biegu, a zaraz przed zakrętem gwałtownie hamuje i redukuje, czasem nawet o kilka biegów.

Polecam:
Spoiler
SLGWK since 15.08.2009
#wolnykurdystan #wolnacipa
Awatar użytkownika
LeeSu
Posty: 1594
Rejestracja: 17 kwie 2019, 22:52

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: LeeSu »

Łąsą pisze: 10 maja 2019, 13:17 - dodatkowe hamowanie silnikiem - tylko że skumałem, że to opony, a nie klocki są czynnikiem ograniczającym siłę hamowania
też, ale to bardziej się sprawdza w codziennej jeździe, żeby oszczędzić trochę klocki i wyhamowywać przez tarcie na tłokach
w rajduwce i tak się hamuje na granicy przyczepności opon, a to zapewniają dobre klocki i tarcze, więc hamowanie silnikiem niewiele wnosi
Łąsą pisze: 10 maja 2019, 13:17 aby cały czas być w strefie tych obrotów silnika, gdzie moc jest największa - no ale znając tor powinni wiedzieć do jakiej prędkości muszą przyhamować, więc mogliby od razu wrzucić ten bieg, na którym będą wychodzić z zakrętu
w przypadku kręcenia czasówek można nie schodzić po kolei z biegów np 4>3>2, tylko dohamować na 4, heel and toe i wbić 2. Tylko wtedy jest mniejsza szansa na odpowiednie dopasowanie obrotów i może szarpnąć lub wyrwać auto, przy redukowaniu 4>3>2 łatwiej jest wyczuć odpowiednie obroty i jechać płynnie, a to jest kluczowe dla dobrych czasów na torze. Chodzi o czas, hamujesz i redukujesz bieg jednocześnie, więc kiedy puszczasz hamulec i chcesz przyspieszyć to już masz skrzynie na odpowiednim biegu, a silnik na odpowiednich obrotach
Łąsą pisze: 10 maja 2019, 13:17 - trzecia opcja - chyba najbardziej prawdopodobna - podejrzewam, że w rajdowych autkach skrzynie nie mają synchronizatorów, więc gdyby kierowcy chcieli zrealizować powyższy scenariusz, to mogliby się niemile zaskoczyć, że bieg nie chce wejść. w dodatku dodanie gazu, żeby wyrównać obroty silnika i skrzyni, służy temu, by nie wpaść w poślizg poprzez przyhamowanie (gdy silnik kręci się wolniej niż skrzynia) lub przyspieszenie kół (gdy silnik kręci się szybciej niż skrzynia).
no właśnie, przy nieumiejętnej redukcji, kiedy obroty silnika i skrzyni znacznie się różnią może nawet dojść do zblokowania kół
właściwie to jest to jedna z technik wprowadzania rwd w poślizg, ale na torze oczywiście nieprzydatne
+48 997
To nie pitca na dowuz
Awatar użytkownika
wrubel
Moderator
Posty: 3956
Rejestracja: 17 kwie 2019, 18:42
Lokalizacja: białystok dziwko

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: wrubel »

#23 pisze: 09 maja 2019, 15:43 Z tego filmu uczyłem się między gazu :bowdown:

To właśnie Senna przyczynił się do świetnych ustawień NSXa, a ludzie którzy mieli okazję jeździć pierwszą generacją jednogłośnie mówią, że auto prowadzi się bardzo dobrze i jest przewidywalne.

najlepsze w tym samochodzie jest, że nie ma wspomagania kierownicy
Awatar użytkownika
MoTyW
Pierwszy Mod
Posty: 5374
Rejestracja: 17 kwie 2019, 8:34

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: MoTyW »

Ten onboard Senny w mokasynach jest legendarny i potwierdzam, że to właśnie dzięki Sennie NSX jest taki zajebisty, dopiero teraz zauważyłem, że wrzucaliście, w sumie sam chciałem :D

A jak przy klasykach jesteśmy to przedstawię Wam film, od którego zaczął się drift... A za to co na nim widać, Dori-Dori King stracił prawko :D
Spoiler
SLGWK since 15.08.2009
#wolnykurdystan #wolnacipa
Awatar użytkownika
Łąsą
judym
Posty: 3177
Rejestracja: 17 kwie 2019, 7:09

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: Łąsą »

MoTyW pisze: 10 maja 2019, 13:36
LeeSu pisze: 10 maja 2019, 13:39
dzięki chłopaki!
jakaś recepta mordo tej?
Mateusz
Posty: 420
Rejestracja: 24 kwie 2019, 14:39

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: Mateusz »

Jesli chodzi o technike jazdy to bardzo polecam ksiazke "Jak prowadzic" Bena Collinsa, bylego Stiga. Duzo sie dowiedzialem na tenat tego jak zachwouje sie samochod w roznych sytuacjach, dala mi fajny szlif w prowadzeniu i uporzadkowala sporo rzeczy. Znacie moze podobne ksiazki/filmiki o technice jazdy, oprocz uczenia sie z takich nagran j.w.?
Awatar użytkownika
#23
Posty: 1590
Rejestracja: 17 kwie 2019, 12:25
Lokalizacja: tinychat

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: #23 »

Dokurviator pokazuje różne techniki. Kto próbował hamowanie lewą nogą i za pierwszym razem prawie zębów na kierownicy nie stracił? :lol:
It's got a hold on me the streets won't let me go I'm in love
Ezio_Wroclaw pisze: 05 wrz 2019, 10:10 Jeszcze mi kot o 4.40 wskoczył na mordę, jedyne pussy co tam ostatnio siada.
Awatar użytkownika
MoTyW
Pierwszy Mod
Posty: 5374
Rejestracja: 17 kwie 2019, 8:34

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: MoTyW »

No u mnie gładko jakoś właśnie, ale pamiętałem o tym, że ta noga może być sztywna :D
Ale ja to ja, w pierwszy dzień co kupiłem auto leciałem już robić zawrotki na ręcznym i jakieś boki próbować :lol:

Dawajcie ślizgawkowy wyścig na jakimś trackdayu albo chociaż Akina Downhill w Assetto Corsa :(

A jeżeli chodzi o stronki z tipami na temat techniki to np. ta jest spoko:
http://racetrackdriving.com/

Spoko też poczytać np. więcej o rozkładzie masy:
http://www.turnfast.com/tech_handling/h ... _weightxfr

P.S. a jakby tak nazwa tematu brzmiała "Formuła 1 / inne serie wyścigowe / motosport"? Nie ma sensu tego raczej dzielić bo grupka dyskutantów będzie relatywnie wąska.
SLGWK since 15.08.2009
#wolnykurdystan #wolnacipa
Awatar użytkownika
Sidd
Moderator
Posty: 2626
Rejestracja: 17 kwie 2019, 16:48
Lokalizacja: BDG

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: Sidd »

Co to za pierdoły, że spisek kanadyjski chce usunąć Kubicę z Łiljamsa?
Also, o której start Q?
YKCUL pisze: 17 kwie 2019, 18:41 To forum zmierzam ku świetności
Awatar użytkownika
FLoo
Posty: 11731
Rejestracja: 18 kwie 2019, 11:54

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: FLoo »

15:00
Największa pizda na forum:

Mider
Awatar użytkownika
#23
Posty: 1590
Rejestracja: 17 kwie 2019, 12:25
Lokalizacja: tinychat

Re: Formuła 1 / i inne serie wyścigowe

Post autor: #23 »

MoTyW pisze: 11 maja 2019, 13:49 Dawajcie ślizgawkowy wyścig na jakimś trackdayu albo chociaż Akina Downhill w Assetto Corsa
Jak tylko kupię kierownicę to chętnie polatam i w dorifto #tofudelivery i w bolidach #RobertKubica

Co do F1, oglądałem treningi, Robert niestety ostatni, Bottas zapierdalał wczoraj lepiej niż Hammilton, Ferrari ma nowy setup silnika i wypada gorzej XD, Vettel gorzej radzi sobie z bolidem, a Castorama lepiej. Robert w wywiadzie przed chwilą mówił, że pierwszy trening był niezły, lepsze miał wyczucie samochodu ale już później było gorzej, w drugim jeździł mniej niż w pierwszym, nadal są problemy z hamulcami i nadal trzeba walczyć z bolidem, choć już mniej. Robert jeździ na innym nadwoziu, a jego kolega z teamu dostał nadwozie po Robercie i w trzecim treningu wjechała nadsterowność i wywaliło go z toru, uszkodził lekko tylne skrzydło, większych zniszczeń nie było.

O 15 kwalifikacje, ciekawe jak Ferrari sobie poradzi, ale pewnie dominacja Mercedesa nadal się utrzyma.
It's got a hold on me the streets won't let me go I'm in love
Ezio_Wroclaw pisze: 05 wrz 2019, 10:10 Jeszcze mi kot o 4.40 wskoczył na mordę, jedyne pussy co tam ostatnio siada.
Awatar użytkownika
instinkt
Moderator
Posty: 6897
Rejestracja: 17 kwie 2019, 12:29

Re: Formuła 1 / motorsport

Post autor: instinkt »

Bottas :bowdown:
przepraszam że hejtowałem
MoTyW pisze: 11 maja 2019, 13:49 "Formuła 1 / inne serie wyścigowe / motosport"
motosport na pewno nie, bo motocykli nie lubie
ale zmieniłem na motorsport
ODPOWIEDZ